loading...

آموزش سئو

بازدید : 10
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 زمان : 21:05

به‌روزرسانی هسته الگوریتم Google برای سئو، می‌تواند مانند نجوم پیچیده باشد! اگر بخواهم از نقل قولی از داگلاس آدامز (نویسنده مشهور انگلیسی) که در کتاب راهنمای سفر در فضای آزاد خود آورده است استفاده کنم و آن را کمی تغییر دهم تا با زمینه سئو مطابقت داشته باشد، می توانم بگویم:

"به روز رسانی هسته الگوریتم گوگل یک رویداد بزرگ است." شما نمی توانید تصور کنید که این به روز رسانی واقعا بزرگ چقدر بزرگ، عجیب و پیچیده است. به عنوان مثال، شما فکر می کنید که می توانید با کمی تحقیق و آزمایش به آن پی ببرید، اما بعد متوجه می شوید که آنچه متوجه شده اید در واقع یک قطره در اقیانوس بوده است!

اگر داگلاس به جای راهنماهای سفر به کهکشان درباره جستجوی جستجوگرها می نوشت، ممکن بود نوشته های او موثرتر باشد!

خب، با این توضیحات، به هدف اصلی این مقاله می رسیم.

اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، باید ماهیت به‌روزرسانی‌های اصلی و مهم را بررسی کنیم.

بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل یا همان Google Core Algorithm Update چیست؟

به‌روزرسانی هسته الگوریتم Google این به‌روزرسانی در مورد عناصر اساسی موتور جستجو است. آنها می گویند یک تصویر می تواند بهتر از هزار کلمه باشد، بنابراین ما از تصاویر استفاده می کنیم. به روز رسانی هسته الگوریتم گوگل در مقیاس بسیار ساده را می توان در تصویر زیر نشان داد:

اگر چینش الگوریتم های گوگل را در نظر بگیریم، متوجه می شویم که فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی سایت ها وجود دارد. در نتیجه، به راحتی می توان فهمید که چگونه بک لینک ها یا محتوای سایت تنها عواملی نیستند که در رتبه بندی سایت ها نقش دارند. در عوض، عوامل و ویژگی‌های مختلفی برای دسته‌بندی و رتبه‌بندی صفحات سایت وجود دارد که هر کدام سیگنال‌ها، معیارها و البته الگوریتم‌های خاص خود را دارند.

همچنین، بک لینک ها با اعتماد ترکیب می شوند که خود عامل اعتماد، سیگنال و الگوریتم خاص خود را دارد.

الگوریتم اصلی نیز به الگوریتم های جداگانه با عملکردهای مختلف تقسیم می شود، اما هدف از الگوریتم اصلی مشخص است. کنترل بقیه الگوریتم.

نمایی متفاوت از الگوریتم اصلی

همانطور که به نظر می رسد، می توانیم الگوریتم اصلی را به عنوان پیشتازان فضا یا شخصیت بورگ در پیشتازان فضا در نظر بگیریم.

برای کسانی که این فیلم را ندیده‌اند، فرض کنید بورگ‌ها گونه‌ای بودند با کشتی‌های مختلفی که توسط سیستم مشترک همه این کشتی‌ها به هم متصل و کنترل می‌شدند، و آنها در فضا پرسه می‌زدند و گم می‌شدند و در تلاش برای تسخیر گونه‌های مختلف بودند. همچنین یک ملکه (درست مانند الگوریتم اصلی) وجود داشت که همه این کشتی ها را کنترل می کرد. این کار در فواصل بسیار وسیع با استفاده از سیستم های ارتباطی درون هر کشتی و مغزهای پردازشگر آن انجام شد.

در اصل یک ملکه تحت نظارت و کنترل همه این بخش ها بود درست مثل یک مستعمره درست مانند هسته الگوریتم گوگل یا الگوریتم اصلی گوگل !

بهینه سازی برای گوگل (نه برای کاربران)

دلیلی که من این مقدمه را ارائه دادم این است که فکر می کنم ما همیشه باید بدانیم که چگونه سایت خود را بهینه کنیم. در واقع، بهینه سازی سایت برای کاربران نیست، بلکه برای گوگل است.

قبل از اینکه وارد یک سری کارهای سئو شوند و صدها نقل قول از جان مولر یا حتی پست های قدیمی را بگیرند و بگویند بهینه سازی اصلی برای کاربر است و هدف بعدی دستیابی به رتبه است، من می گویم این به معنای ماست. کار اصلی به عنوان سئو رتبه بندی بهتر است و این به معنای بهینه سازی برای گوگل است!

خب، در پایان، ما مستقیماً در حال بهینه سازی سایت خود برای کاربران هستیم و باید به خاطر داشته باشیم که به خصوص در زمینه به روز رسانی های اصلی، هدف اصلی ما بهینه سازی برای گوگل است. البته بهینه سازی معنایی برای کاربران نیز مهم است. اما ما هرگز نباید از هدف اصلی خود غافل شویم.

آپدیت هسته الگوریتم گوگل از چه چیزی عناصری تشکیل شده است؟

ما قبل از این که ماهیت به روز رسانی های اصلی را درک کنیم، با در نظر داشتن این که حالا تفاوت به روز رسانی اصلی و عملکرد الگوریتم های دیگر را می دانیم، نمی توانیم خودمان را برای آن آماده کنیم.

به روز رسانی اصلی در اصل، یعنی به روز رسانی کردن مبانی سیستم، اما الزاما نه تمام سیستم یا حتی بخش های زیادی از آن.

نواحی که می تواند به روز رسانی شود می تواند شامل این نمونه ها باشد البته که این نمونه ها صرفا مثال هستند:

  • زیر ساختار (مثلا بروز رسانی کافئین)؛ یک به روز رسانی اصلی ممکن است مرتبط با نحوه ایندکس شدن صفحات و داده ها و رتبه بندی آن ها باشد.
  • بهبود درک زبان (مثلا بروز رسانی مرغ مگس خوار)؛ یک به روز رسانی اصلی ممکن است شامل تغییر ابزار و نحوه درک اطلاعات باشد، نه مرتبط با تعیین اهمیت اطلاعات. در اصل، تغییر ورودی به الگوریتم های فرعی و نه تغییر خروجی. نکته « الگوریتم های فرعی» عبارتی است که من استفاده می کنم نه گوگل، پس ممکن است در سایت های دیگر این عبارت را مشاهده نکنید.
  • ترکیب الگوریتم ها (مثلا الگوریتم پنگوئن 4.0)؛ گاهی، الگوریتم های فرعی در صورتی که با هم ترکیب شوند عملکرد بهتری از خود نشان میدهند مانند به روز رسانی پنگوئن 4. ما در این به روز رسانی دیدیم که یک به روز رسانی اصلی یک الگوریتم جدید را به صورت یک الگوریتم اصلی همیشگی، اصلاح کرد.
  • سیگنال های کلی (مانند به روز رسانی Medic)؛ یک به روز رسانی اصلی، ممکن است نحوه محاسبه سیگنال های کلی را تغییر دهد. با استفاده از به روز رسانی Medic به عنوان یک نمونه، مشاهده کردیم که صرفا تنظیم کردن کیفیت فردی یا یک الگوریتم/ اهمیت سیگنال اعتماد نمی تواند یک به روز رسانی اصلی باشد، اما در رابطه با Medic، به روز رسانی اصلی، تغییر چگونگی عملکرد سیستم های کیفی و اعتماد برای سایت های YMYL بود که قطعا شامل تنظیم چگونگی اشتراک اطلاعات توسط الگوریتم های مختلف می شد.
  • E-A-T (مثلا Google’s Advice)؛ گوگل در وبلاگ خودش به صورت خاص به این نکته اشاره کرده است که سایت هایی که تحت تاثیر منفی به روز رسانی های اصلی قرار می گیرند حتما باید E-A-T را بررسی کنند. وقتی ما انواع سیگنال های مختلف مورد نیاز برای ارزیابی E-A-T را در نظر بگیریم، می بینیم که گفته آن ها منطقی است. این سیگنال ها در یک الگوریتم ارزیابی نمی شوند؛ بلکه چندین الگوریتم باید سیگنال های آن را در نواحی مختلف داخل و خارج سایت بررسی کند. در نتیجه یک به روز رسانی اصلی می تواند بر روی این مورد تاثیر داشته باشد.
  • 200 مورد دیگر؛ همانطور که در ابتدا گفتیم، به روز رسانی اصلی انواع و نمونه های بسیار زیادی دارد!

شما می توانید الگوریتم اصلی را مانند موتور خودرو در نظر بگیردی. شما می توانید از گاز ها، تایر ها، خنک کننده ها و بخش های مختلف استفاده کنید تا موتور شما بهتر و سریع تر برود اما گاهی شما باید کل موتور را عوض کنید، یعنی بخشی که باعث می شود قسمت های دیگر سیستم هم کار کنند.

هر چند سال یک بار، گوگل موتور خودش را عوض می کند و وقتی لازم باشد، نحوه همکاری بخش های مختلف را هم تغییر می دهد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 269
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 19
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 133
  • بازدید ماه : 512
  • بازدید سال : 2606
  • بازدید کلی : 4028
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه